Afiș pentru al treilea episod al podcastului „Teatrul de azi”, care îl are ca invitat pe Andrei Măjeri.
FOTO Teatru de azi

Despre universul lui ANDREI MĂJERI | episodul 3 al podcastului TEATRUL (DE) AZI  

În al treilea episod al podcastului TEATRUL (DE) AZI produs de Fundația Culturală „Camil Petrescu”, directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici îl are ca partener de dialog pe regizorul și dramaturgul Andrei Măjeri.


Episoadele seriei pot fi urmărite pe canalul oficial de YouTube al Fundației Culturale „Camil Petrescu”.

 

Afiș pentru al treilea episod al podcastului „Teatrul de azi”, care îl are ca invitat pe Andrei Măjeri.
FOTO Teatru de azi

Despre Andrei Măjeri

Andrei Măjeri este absolvent al programelor de studii de licență și masterat, regie de teatru, în cadrul UBB Facultatea de Teatru și Film din Cluj-Napoca. De asemenea, este doctor în Teatru și artele spectacolului la aceeași universitate, cu lucrarea Teatralitatea endemică a grupurilor segregate. Anatomia colectivității și psihologia corpului comun. Din 2021 este regizor angajat al Teatrului „Mihai Eminescu” din Botoșani.

Este interesat de dramaturgia contemporană, cu accente pe textul românesc și spaniol, dar și pe partituri clasice. Spectacolele sale aduc în discuție problema războiului, a condiției artistului, a migrației, sexualității, feminismului și accente pe tragedia greacă.

A colaborat cu numeroase instituții de spectacole de stat. Amintim: Cluj-Napoca, București, Craiova, Baia-Mare, Turda, Târgu-Jiu, și cu organizații independente: Reactor de creație și experiment, Apollo111, Casa Kerim. Debutează în străinătate cu spectacolul „Splepa mrlja” (Pata oarbă) de Cosmin Stănilă și Ionuț Sociu la Teatrul Național Sârb din Novi Sad în 2022.

 

imagine din spectacolul pata oarbă
FOTO Site-ul lui Andrei Măjeri

Despre spectacolele lui Andrei Măjeri

Dintre spectacolele montate amintim: Individual compus pe un text propriu, Nunta însângerată de F. G. Lorca, Medea’s Boys după Euripide, Meșterul Manole de Lucian Blaga, Las Meninas de Ernesto Anaya, Bună seara, domnule Wilde de Eugen Mirea și Henry Mălineanu, Toate lucrurile pe care mi le-a luat Alois de Cosmin Stănilă și Agamemnon, Grădinărit Uman și Moartea și reîncarnarea într-un cowboy, toate trei texte ale dramaturgului columbiano-mexican Rodrigo García.

Câteva dintre textele dramatice scrise de acesta sunt: Dingo Dogs, Amplexus și Spoiler Alert. Cu textul GOD OF THE GAPS câștigă în 2023 premiul I la Concursul Național de Dramaturgie, organizat de filiala București-Dramaturgie a Uniunii Scriitorilor din România și de Muzeul Național al Literaturii Române.

Cele mai noi spectacole sunt Zeițe de categoria B de Alexandra Felseghi, co-producție Teatrelli București, Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani și Cine l-a ucis pe tata?, dramatizare de Mihaela Michailov, după romanul omonim de Édouard Louis, la Teatrul Metropolis București, spectacol ce i-a adus o nominalizate la categoria Cea mai bună regie la cea de a XXII-a ediție a Galei Premiilor UNITER.

 

Afișul oficial al spectacolului „Cine l-a ucis pe tata?”
Sursă foto: www.teatrulmetropolis.ro

 

Despre ce l-a dus pe regizorul Andrei Măjeri spre scris, despre dinamica din interiorul echipelor de creație, despre relația regizorului cu partitura dramatică, despre relația cu propriul parcurs regizoral, despre teama clasicizării formelor și a stilului și despre origini și spații culturale personale, puteți afla în acest al treilea episod al podcastului, disponibil pe canalul oficial de YouTube al Fundației Culturale „Camil Petrescu” (@FundatiaCulturalaC.PetrescuTEA).


 

Comunicat adaptat de Alexandra Șteți

Corectură de Iulia Dromereschi

1
Alexandra Șteți
Doctorandă în Filosofie, cu un interes sporit pentru jocuri video, cărți de toate felurile și arte plastice. Ador să învăț lucruri noi, să experimentez atât fizic, cât și virtual, și sper să pot scrie despre multe lucruri și să ajut mulți oameni.