screenshot trolling online ctga
Captură de ecran din cursul despre comportamente negative online

Proiectul „Zi-ne în zine: fapte versus opinii de zi cu zi” continuă cu 4 ateliere pentru elevii din Botoșani, urmând să lanseze un HACKATON pe 23 septembrie

Asociația Informală a Vocilor pentru Incluziune (AIVI) a desfășurat, până în prezent, opt cursuri online, în cadrul proiectului Zi-ne în zine: fapte versus opinii de zi cu zi, destinat unui număr de 200-250 de liceeni din clasele IX-XI din Botoșani.


screenshot trolling online ctga
Captură de ecran din cursul despre comportamente negative online

 

Despre ateliere

Atelierele au avut loc în perioadele 25-27 aprilie, 4-5 mai, 8-9 mai 2023 și 14-15 septembrie. În cadrul acestor cursuri, AIVI a familiarizat elevii cu lucrul în echipe formate ad-hoc, importanța atenției în presa online, formarea de opinii individuale și colective, libertatea de exprimare, diferențele dintre fapte și opinii, profilul de utilizator, bule informaționale, camerele de ecou, știri care marchează, conceptele de troli și trolare, precum și metode de combatere a acestora. 

Astfel, AIVI va continua activitatea proiectului cu lansarea unui HACKATON, care va avea loc pe 23 septembrie 2023, între orele 09:00 și 13:00, în sala de sport a Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi”.

 

zi-ne în zine educație mediat screenshot
Captură de ecran cu start curs

 

Ce se întâmplă la hackathon

Acest hackaton va cuprinde patru probe de echipă, fiecare inspirată din una din cele patru teme abordate de-a lungul cursului modular. Elevii vor da dovadă de creativitate, spirit de echipă și organizare, și își vor testa astfel cunoștințele dobândite până acum. Deși nu vor exista premii, AIVI va păstra spiritul competitiv prin intermediul cronometrării și jurizării probelor.

La finalul acestor probe, va avea loc o mică petrecere în care elevii își vor sărbători rezultatele de învățare și vor lua masa împreună. Liceele partenere vor primi apoi numerele din ziarul proiectului, care vor conține temele de pe parcursul programului, ilustrațiile realizate și mici adăugiri ale echipei. În săptămâna următoare, cele două licee partenere vor disemina aceste materiale în cadrul unor evenimente dedicate.

 

screenshot cji pentru educație media
Captură de ecran dintr-un clip realizat de CJI

 

Proiectul „Zi-ne în zine: fapte versus opinii de zi cu zi” a început pe 1 aprilie și este destinat unui număr de 200-250 de liceeni din clasele IX-XI din Botoșani. Elevii vor învăța despre noțiuni de educație media fundamentale precum: informare și dezinformare, verificarea informației și analiza mesajului.

Partenerii noștri sunt Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” și Liceul „Alexandru cel Bun” din Botoșani. Proiectul face parte din #EfectivCivic, dezvoltat de FDSC – Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile în parteneriat cu RAF – Romanian American Foundation și cu sprijinul CJI – Centrul pentru Jurnalism Independent.

3