Cu câteva zile înainte de Crăciun, am rugat voluntarii asociației noastre să ne trimită imagini cu decorațiunile din bradul propriu sau din comunitatea lor. Zis și făcut: mesajele au început să zbârnâie, noi am dat clic, clic, clic, am construit o galerie diversă și tocmai ne frecam mâinile, mulțumiți, când pe unul dintre chaturile interne a început o discuție în forță despre musical-uri.
Nu este un subiect nou pentru AIVImedia.hub. În luna noiembrie, Cezar publica un portret al actriței Denisa Iova („Alice în Țara Oglinzilor”), din care aflam, printre altele, și că la Constanța există singurul masterat în Arta music hall-ului din țară. Avem în pregătire și alte materiale care vor aborda, din diverse unghiuri, o pasiune împărtășită de mulți dintre membrii departamentului #creativ. Cel mai important, însă, este că multe dintre numele grele din industria spectacolului internațională au decis să pună la dispoziția publicului, gratuit sau la tarife modice, un număr imens de piese de teatru, opere sau musical-uri. Așa s-a născut ideea pentru bradul music-hall, un brad ca un trailer. Bradul Dariei, voluntara noastră care v-a încântat și ca parte din tandemul care scrie despre teatru la patru mâini.

Mintea sclipitoare din spatele operațiuni de musical-izare a bradului este mătușa Dariei, care locuiește în Statele Unite. „Prin primăvară m-a auzit vorbind din ce în ce mai des despre diferitele musical-uri de pe Broadway pe care le descopeream datorită fluxului uriaș de streaming-uri disponibile”, povestește voluntara noastră. „Am făcut împreună o listă cu titlurile mele preferate, iar ea a venit cu tot input-ul creativ (de la găsirea simbolurilor centrale ale fiecărui musical până la gândirea conceptului fiecărui ornament și la crearea lor propriu-zisă)”.

Daria ne-a explicat că majoritatea ornamentelor au fost confecționate cu ajutorul unui cutting plotter de la firma Cricut, creat special pentru proiecte de craft, care i-a servit mătușii inspirate drept asistent fidel. „Fiecare design a fost cu totul și cu totul original”, precizează ea, adăugând că partea de concept s-a întins, prin mesajele schimbate între ele, din septembrie până în noiembrie.
Toate ornamentele au fost trimise, în final, într-un colet uriaș, pentru care Daria a stat cu sufletul la gură câteva săptămâni. Așa cum vă puteți imagina, multe dintre livrările din afara granițelor au fost împiedicate sau întârziate din cauza restricțiilor generate de pandemie. Cu atât mai exploziv a fost entuziasmul la deschiderea lui, și ne bucurăm să fim cei care pot împărtăși tuturor cum își fac loc pasiunile în cele mai mici detalii ale vieților noastre și cum au creat o tânără și mătușa ei setul de ornamente crăciunistice loverly, cum ar fi spus protagonista unui alt musical foarte îndrăgit.

2 comentarii